شناسهٔ خبر: 175483 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در استان زنجان تحویل متقاضیان شده است

مسکن مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تخصیص پروژه شده که از این تعداد دو هزار و ۴۰۰ واحد در استان زنجان تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، جعفر قزوینیان روز پنجشنبه و هم‌زمان با هفته دولت در آئین بهره برداری هم‌زمان ۷۸۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در زنجان در محل پروژه ارغوان گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان با فراز و نشیب های فراوان امروز به مرحله تحویل واحدها رسیده است. 

وی ابراز کرد: امروز به مرحله ای رسیدیم که پروژه های نهضت ملی مسکن در استان  به تدریج به متقاضیان تحویل داده می شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تخصیص پروژه شده که از این تعداد  دو هزار و ۴۰۰ واحد در استان زنجان تحویل متقاضیان داده شده است، اظهار کرد: تعداد چهار هزار و ۶۰۰ واحد هم توسط متقاضیان انتخاب واحد شده و مراحل رفع نقص و تکمیل زیرساخت‌ها انجام می شود و تعداد ۷۰۰ واحد آماده شده که متقاضیان برای انتخاب واحد مراجعه نکرده‌اند.

قزوینیان تاکید کرد: پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان ۷۰ درصد و در کشور زیر ۵۰ درصد است و باز هم در سطح کشور این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور پیشرو است. 

وی افزود: به مرحله سختی در ساخت پروژه‌ها رسیده‌ایم و تا این مرحله با کمک بانک‌ها و تسهیلات توانستیم ساخت پروژه‌ها را پیش ببریم. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در برخی پروژه‌ها کمبود آورده مردم باعث کندی عملیات ساخت پروژه‌ها شده است، افزود: از متقاضیان درخواست می کنم همچنان در تکمیل آورده ها همراهی لازم را داشته باشند. 

قزوینیان، با بیان اینکه امروز  شاهد بهره‌برداری ۷۸۰ واحد مسکونی در استان زنجان هستیم، ادامه داد: عملیات زیرساختی در پروژه ارغوان شامل آب، برق‌ و گاز انجام شده است‌.

وی به علل عدم ساخت به موقع واحدها در کوی زیتون و کوی‌ زنگان اشاره کرد و گفت: ساخت و سازهایی که در کوی زیتون و کوی زنگان وجود دارد، اجازه فعالیت در محوطه را نمی‌دهد و با تکمیل ساختمان و برچیده شدن داربست‌ها، آماده‌سازی واحدها سرعت می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، اظهار کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته از اردیبهشت سال جاری تحویل تعدادی از واحدهای مسکونی در شرق و غرب زنجان آغاز شده است و این رویه همچنان ادامه دارد.

قزوینیان افزود: تا پایان سال جاری حجم قابل توجهی از پروژه های نهضت ملی مسکن در استان تحویل متقاضیان می شود.